22 Ağu 2009

Ramazan geldi, niye geldi ?

Evet ramazan geldi ve bana sorulan meşhur sorular daha ilk günden başladı.
"Neden tutmuyosun?"
"sanane lan" diyesim geliyo içimden ama olmuyo.
"sen neden tutuyosun" diyerek geçiştiriyorum bende.
anlatıyoda anlatıyo. dinleyene..
kuranda yazdığı için tutuyorum diyen bir arkadaşa rastladım.
eyvallah diyip geçiştirdim orada ama sormam gereken bi soru vardı.
kuranda milyonlarca şey yazıyo hangi birisini yapıyosun pezevenk.
en basitinden namaz kılmazsın haftanın beş günü cenabet cenabet geziyosun ortalıkta.
bu durumlarda bana gelip kurandan oruçtan bahsetmiyceksin arkadaşım.
bana tekrar sorduğunda ben tutmam kardeşim nefsime hakim değilim belki yada inancım yok oruca filan.
dediğine göre zaten kuranda yazanların hangisini yapıyorumki orucu tutuyum. ha hacı ?
Her neyse bana her gün bu soruyu soranlara Neyzen Tevfik amcamdan bir şiirle cevap vermek istiyorum onlara müsadenizle;

Ne ararsın Tanrı ile aramda
Sen kimsin ki orucumu sorarsın?
Hakikaten gözün yoksa haramda
Başı açığa neden türban sorarsın?

Rakı, şarap içiyorsam sana ne
Yoksa sana bir zararı, içerim
İkimiz de gelsek kıldan köprüye
Ben dürüstsem sarhoşken de geçerim.

Esir iken mümkün müdür ibadet
Yatıp kalkıp Atatürk'e dua et...
Senin gibi dürzülerin yüzünden
Dininden de soğuyacak bu millet.

İşgaldeki hali sakın unutma
Atatürk'e dil uzatma sebepsiz
Sen anandan yine çıkardın amma
Baban kimdi bilemezdin şerefsiz !

Yeterli midir ?

Ağzına sağlık Neyzen abi, ruhun şad olsun..
Çok özlüyoruz sizi ve sizin gibi niceleri..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder